Notebookcheck

NVIDIA Quadro M500M

NVIDIA Quadro M500M

Az Nvidia Quadro M500M egy DirectX 12 (FL 11_0) és OpenGL 4.5 kompatibilis videokátrya mobil munkaállomásokba. Maxwell architektúrára épül és a 384 árnyalót felvonultató GM108-as lapkája 28 nm-es gyártás technológiával készül a TSMC gyártósorain. A Quadro M500M a korábbi Quadro K620M-et váltja, amely szintén a GM108-as lapkát használja, csak magasabb 16 GB/s-os memória sebességet jelez 14,4 GB/s helyett. Sok hasonlóságot mutat a konzúmer GeForce 930M-mel.

A Quadro sorozat tagjai hitelesített meghajtókkal bírnak professzionális alkalmazásokhoz (pl. CAD és DCC) és ezekhez van a stabilitásuk és teljesítményük hangolva. Az OpenGL alatti teljesítményük lényegesen jobbak, mint az azonos specifikációjú GeForce kártyáknak.

Architektúra

A Maxwell számos részletében eltér az előd Keplertől az energia hatékonyság jegyében. A kisebb Streaming Multiprocessorok (SMM) csak 128 ALU-val dolgoznak (Kepler: 192) és a javított ütemező révén jobb lett az árnyalók kihasználtsága. Az Nvidia állítása szerint átlagosan egy Maxwell SMM 128 ALUja a Kepler 192 ALUs SMX teljesítményének 90%-át képesek hozni. A GM108 3 SMM-mel, tehát 384 árnyalóval, 24 textúrázó egységgel...

További újítás a felhízlalt másod-szintű gyorsítótár. A nagyobb méretnek hála csökkenhet a memória buszon átfolyó adat mennyisége, így csökkenthető a busz szélessége anélkül, hogy az nagy mértékben befolyásolná a teljesítményt.

A GM108 DirectX 11.2-t támogat (csupán FL_11_0 szinten), valamint DirectX 12-t.

Teljesítmény

A teljesítménye valamivel a Quadro K620M alatt helyezkedik el (azonos lapka, valamivel nagyobb memória sávszélességgel) és így a belépőszint egy tagja. 3D-s játékok során a Quadro M500M egy GeForce 930M szintjén teljesít, így csak gép kímélő játékokat képes gördülékenyen futtatni.

Képességek

A lapka képes négy aktív kijelzőt egyidejűleg meghajtani. Nagy felbontású monitorokat 3840x2160 pixeles felbontásig képes kezelni DisplayPort 1.2 vagy HDMI 1.4a-n keresztül (HDMI 2.0 nincs). Az olyan HD-Audio kodekek, mint a Dolby TrueHD és a DTS-HD továbbíthatók a HDMI porton keresztül. Azonban a legtöbb laptop általában Optimus technológiával rendelkezik, és ezért az integrált GPU felel a kijelzők vezérléséért, előfordulhat, hogy az Nvidia Kepler kártya képességei korlátozva lesznek.

CUDA vagy OpenCL használatával a Quadro K620M árnyalóit általános számításokban is hadra foghatjuk.

A GM108 hatodik generációs PureVideo HD motort használ (VP6), így jobb H.264 és MPEG-2 dekódolási teljesítményt tud felmutatni. Természetesen a VP6 támogatja az előd összes képességét (4K támogatás, kép-a-képben, videó kódolás NVENC API-n keresztül).

Fogyasztás

A Quadro M500M (M600M és K620M) fogyasztására a gyártó 30 Wattot ad meg. Így leginkább 13-14 colos laptopokban kaphat helyet. Az M500M Optimus technológiát is támogat, amellyel automatikusan képes az Nvidia GPU átváltani az integrált GPU használatára.

GyártóNVIDIA
Quadro M Széria
Quadro M5500 2048 @ 1139 - 1140 (Boost) MHz256 Bit @ 6606 MHz
Quadro M5000M 1536 @ 962 - 1051 (Boost) MHz256 Bit @ 5000 MHz
Quadro M4000M 1280 @ 975 - 1013 (Boost) MHz256 Bit @ 5012 MHz
Quadro M3000M 1024 @ 1050 MHz256 Bit @ 5000 MHz
Quadro M2200 1024 @ 694 - 1038 (Boost) MHz128 Bit @ 5508 MHz
Quadro M1200 640 @ 991 - 1150 (Boost) MHz128 Bit @ 5000 MHz
Quadro M2000M 640 @ 1038 - 1197 (Boost) MHz128 Bit @ 5000 MHz
Quadro M1000M 512 @ 993 - 1072 (Boost) MHz128 Bit @ 5000 MHz
Quadro M620 512 128 Bit @ 5000 MHz
Quadro M520 384 @ 756 - 1019 (Boost) MHz64 Bit
Quadro M600M 384 @ 837 - 876 (Boost) MHz128 Bit @ 5012 MHz
Quadro M500M 384 @ 1029 - 1124 (Boost) MHz64 Bit @ 4004 MHz
ArchitektúraMaxwell
Pipeline-ok384 - egységes
Mag sebesség *1029 - 1124 (Boost) MHz
Memória sebesség *4004 MHz
Memória Busz Szélesség64 Bit
Memória TípusDDR3
Max Memória2048 MB
Shader Memórianem
DirectXDirectX 12 (FL 11_0), Shader 5.0
Energiafogyasztás30 Watt
technológia28 nm
JellegzetességekOptimus, PhysX, 3D Vision Pro, nView, Optimus
Noteszgép Méretnagy
Megjelenés ideje15.12.2015
* A specifikumban szereplő órajeleket a gyártó határozta meg így a változtatás joga is a gyártót illeti.

Benchmarkok

Unigine Valley 1.0 - Extreme HD DirectX 1920x1080
0%
100%
min: 6.1     avg: 6.3 (4%)     median: 6.3 (4%)     max: 6.5 fps
GFXBench 3.0 - Manhattan Offscreen OGL off screen
0%
100%
min: 67.9     avg: 67.9 (12%)     median: 67.9 (12%)     max: 67.9 fps
GFXBench 3.0 - Manhattan Onscreen OGL on screen
0%
100%
min: 28.5     avg: 28.5 (8%)     median: 28.5 (8%)     max: 28.5 fps
Cinebench R15
Ref. Match 64Bit +
OpenGL 64Bit +
GFXBench (DX / GLBenchmark) 2.7
T-Rex HD Offscreen C24Z16 1920x1080 +
T-Rex HD Onscreen C24Z16 +
3DMark - Fire Strike Graphics 1920x1080
0%
100%
min: 1585     avg: 1596 (4%)     median: 1594.5 (4%)     max: 1610 Points
3DMark - Fire Strike Score 1920x1080
0%
100%
min: 1387     avg: 1400.5 (6%)     median: 1391.5 (6%)     max: 1432 Points
3DMark - Cloud Gate Standard Graphics 1280x720
0%
100%
min: 8211     avg: 8402.5 (5%)     median: 8348 (5%)     max: 8703 Points
3DMark - Cloud Gate Standard Score 1280x720
0%
100%
min: 5986     avg: 6298.8 (13%)     median: 6359 (13%)     max: 6491 Points
3DMark - Ice Storm Unlimited Graphics Score 1280x720 offscreen
0%
100%
min: 126522     avg: 126522 (28%)     median: 126522 (28%)     max: 126522 Points
3DMark - Ice Storm Extreme Graphics 1920x1080
0%
100%
min: 24523     avg: 33578 (9%)     median: 33578 (9%)     max: 42633 Points
3DMark - Ice Storm Standard Graphics 1280x720
0%
100%
min: 26395     avg: 38224.8 (5%)     median: 40554 (5%)     max: 45396 Points
Unigine Heaven 3.0 - OpenGL, Normal Tessellation, High Shaders 1920x1080
0%
100%
min: 19.1     avg: 19.6 (18%)     median: 19.6 (18%)     max: 20 fps
Unigine Heaven 3.0 - DX 11, Normal Tessellation, High Shaders 1920x1080
0%
100%
min: 21     avg: 21.4 (8%)     median: 21.4 (8%)     max: 21.7 fps
ComputeMark v2.1 - Normal, Score 1024x600
0%
100%
min: 1690     avg: 1741 (8%)     median: 1741 (8%)     max: 1792 Points
LuxMark v2.0 64Bit - Room GPUs-only
0%
100%
min: 328     avg: 353.3 (7%)     median: 354 (7%)     max: 378 Samples/s
LuxMark v2.0 64Bit - Sala GPUs-only
0%
100%
min: 618     avg: 804.3 (8%)     median: 850 (8%)     max: 945 Samples/s
3DMark 11 - Performance GPU 1280x720
0%
100%
min: 2222     avg: 2340.8 (5%)     median: 2364.5 (5%)     max: 2412 points
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 3600
...
NVIDIA GeForce GTX 550 Ti -3%
NVIDIA GeForce GTX 570M -2%
AMD FirePro W4170M -1%
NVIDIA GeForce GTX 660M -1%
AMD Radeon 530 -1%
Intel Iris Plus Graphics 640 0%
NVIDIA Quadro M500M
AMD Radeon HD 8550G + HD 8750M Dual Graphics 1%
AMD Radeon HD 8850M 2%
NVIDIA Quadro K2100M 2%
AMD Radeon HD 8650G + HD 8670M Dual Graphics 2%
ATI Radeon HD 5770 3%
Intel Iris Graphics 550 3%
NVIDIA GeForce 940M 3%
AMD FirePro M6000 3%
NVIDIA Quadro K3000M 4%
...
0%
100%
3DMark 11 - Performance 1280x720
0%
100%
min: 2350     avg: 2430.5 (8%)     median: 2447 (9%)     max: 2478 points
3DMark Vantage
P GPU no PhysX 1280x1024 +
P Result 1280x1024 +
3DMark 06 Standard 1280x1024 +
Unigine Heaven 2.1 - high, Tesselation (normal), DirectX11 1280x1024
0%
100%
min: 28.4     avg: 28.7 (13%)     median: 28.7 (13%)     max: 28.9 fps
PCMark Vantage - Gaming Score 1024x768
0%
100%
min: 13400     avg: 13400 (44%)     median: 13400 (44%)     max: 13400 Points
SPECviewperf 12
Solidworks (sw-03) 1900x1060 +
Siemens NX (snx-02) 1900x1060 +
Showcase (showcase-01) 1900x1060 +
Medical (medical-01) 1900x1060 +
Maya (maya-04) 1900x1060 +
Energy (energy-01) 1900x1060 +
Creo (creo-01) 1900x1060 +
Catia (catia-04) 1900x1060 +
SPECviewperf 11
Siemens NX 1920x1080 +
Tcvis 1920x1080 +
SolidWorks 1920x1080 +
Pro/ENGINEER 1920x1080 +
Maya 1920x1080 +
Lightwave 1920x1080 +
Ensight 1920x1080 +
Catia 1920x1080 +
Cinebench R11.5 OpenGL 64Bit +
Cinebench R10 Shading 32Bit +
- A keresett grafikus kártyához tartozó benchmark értékek skálája
- A keresett grafikus kártyához tartozó átlagos benchmark értékek

Játékok Benchmarkjai

A következő benchmark értékeket a saját noteszgép tesztjeink során állapítottuk meg. Tesztjeink során mért teljesítményt minden esetben befolyásolja a grafikus memória, az órajel, a processzor, a rendszerbeállítás, a driverek és az operációs rendszer. Ennél fogva az eredmények nem vonatkoztathatóak minden, ezzel a GPU-val szerelt noteszgépre. Részletes benchmark információért kattintson az FPS számra.

Overwatch

Overwatch

2016
alacsony 1280x720
49.1  fps    + Összehasonlítás
közepes 1366x768
28.3  fps    + Összehasonlítás
magas 1920x1080
22.2  fps    + Összehasonlítás
» Minden tesztelt noteszgépen játszható a következő beállítások alatt alacsony
Additional Benchmarks
Medium (Render Scale 100 %) 2xAF FXAA 1920x1080
67.1
Rise of the Tomb Raider
alacsony 1024x768
30.3  fps    + Összehasonlítás
közepes 1366x768
18.6  fps    + Összehasonlítás
magas 1920x1080
10.4  fps    + Összehasonlítás
» A benchmarkok alapján a játék nem fut a tesztbeállítások alatt.
Rainbow Six Siege
alacsony 1024x768
46.9 65.4 ~ 56 fps    + Összehasonlítás
közepes 1366x768
32.4 38.2 ~ 35 fps    + Összehasonlítás
magas 1920x1080
19.2 20.2 ~ 20 fps    + Összehasonlítás